EVERYTHING COMES TO AN END.

Jag lovade mig själv en enda enkel sak. Att inte gråta.
Jag vill inte gråta utan anledning, jag blir illa till mods när jag eller andra gråter för ja vet inte vad som kan hjälpa.
Jag kännde inte att jag borde gråta.
Men mitt i allt det sorgsna lutar sig Elsa mot mig och säger "Han pratade alltid om dig när han kom hit." Då brast det kan jag lova.
Jag vet att man inte kan sakna något man inte haft. Jag vart nog mer ledsen just därför att jag inte har haft han som på riktigt.
-
"När ni saknar mig gå till skogen
och jag ska vara där
Jag blir den svala vinden
som smeker bort era tårar
När ni saknar mig gå till ert inre
och jag ska vara där
Jag blir ert hjärtans tröst
som ger er styrka att leva utan mig..."
-
Christer Åberg
16 Juli 1959 - 10 Juni 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0